NOVINKAAk sa chcete dozvedieť viac o Cookies alebo zmeniť nastavenie Cookies, kliknite sem.

Prechádzaním tejto stránky dávate súhlas s využívaním súborov Cookie. Tie používame predovšetkým preto, aby sme zvýšili užívateľský komfort, ponúkli reklamy vybrané na mieru podľa vašich záujmov, mohli zostavovať anonymné štatistiky o využívaní našich stránok a uľahčili zdieľanie informácií na sociálnych sieťach.

Zavrieť

OK

OKCancel

Thank you

Close

5 spôsobov, ako do svojho jedálnička zaradiť kokosový olej

O výhodách kokosového oleja v kozmetickej rutine starostlivosti o pleť už asi každý počul. Čo takto vyskúšať ho aj v kuchyni?

Koniec koncov sme to, čo jeme! Vyspovedali sme výživového poradcu Raphaëla Grumana a zistili sme, ako z tejto všestrannej a univerzálnej suroviny pri varení vyťažiť čo najviac.

1: Pripravte si vlastný šalátový dresing

Pokiaľ chcete vylepšiť a trochu ozvláštniť šalátový dresing, skúste nahradiť olivový olej práve tým kokosovým. Pri príprave vinaigrette nahraďte olivový olej práve kokosovým olejom. Vďaka obsahu mastných kyselín kokosový olej navyše posilní aj spojivové tkanivo v pleti.[1]

[1]http://beautyeditor.ca/2011/07/18/5-reasons-why-coconut-oil-is-amazing-for-your-hair-skin-and-body-did-we-mention-miranda-kerr-swears-by-it

2: Kokosové stir-fry

Doslova nebeské spojenie chutí! Keď si najbližšie budete pripravovať ázijské stir-fry, namiesto zvyčajného oleja siahnite práve po tom kokosovom. Nielen že tak vylepšíte chuť celého pokrmu, ale zároveň z použitých surovín (mrkvy, brokolice, batátov) získate to najlepšie. Vitamíny v týchto potravinách sú totiž rozpustné v tukoch a extra porcia kokosového oleja vášmu telu pomôže vstrebať ich rýchlejšie!

3: Čokoládová torta

Všetci si raz za čas radi pochutíme na čokoládovej torte. Čo to ale robí s našou líniou? To je tá menej príjemná časť. Do cesta na brownies alebo na čokoládovú tortu ale môžete pridať kokosový olej, celá zmes tak bude obsahovať menej saturovaných tukov, a to je predsa skvelé a prospešné riešenie! Zdravé body navyše získate, ak na prípravu čokoládovej maškrty použijete horkú čokoládu s vysokým obsahom antioxidantov (obsah kakaa v čokoláde ideálne nad 70 %).

VEDELI STE?

Raphaël vysvetľuje, že na rozdiel od väčšiny saturovaných tukov je možné kokosový olej použiť aj pri extrémne vysokých teplotách, a to bez toho, aby stratil svoje hlavné benefity – vďaka tomu je na varenie a pečenie ako stvorený.

4: Smoothie

Je dôležité začať deň správne, preto do svojho ranného smoothie pridajte niekoľko lyžíc kokosového oleja, prirodzene tak navýšite svoj príjem zdravých tukov. Raphaël odporúča do smoothie prihodiť aj kivi, čučoriedky a lesné ovocie, ktoré sú prírodným zdrojom antioxidantov. Vďaka obsahu draslíka, ktorý pôsobí proti stresu, odporúča pridať aj banán.

5: Granola

Pokiaľ hľadáte zdravú dopoludňajšiu desiatu, mohli by pre vás byť skvelou voľbou domáce granola tyčinky s kokosovým olejom. Postupujte podľa štandardného receptu, len maslo nahraďte rovnakým množstvom kokosového oleja. Pokiaľ práve neholdujete tropickým chutiam, môžete kokosový olej použiť len na vymazanie zapekacej misy.

Najčítanejšie

VLASY

Densi-Solutions: 3 kroky pre obnovu hustoty vlasov

Na vlasy v dnešnej dobe pôsobí stále viac negatívnych faktorov. UV žiarenie, znečistenie, fénovanie, farbenie atď. To všetko má za následok poškodenie štruktúry vlasu, ktorý je potom slabý, unavený a má väčší sklon k vypadávaniu. Laboratóriá Vichy a DERCOS preto vyvinuli kompletný regeneračný rad 3 prípravkov DENSI-SOLUTIONS!

Prečítať článok

go to top