OK

OK Cancel


Ďakujeme

Zavrieť

8 spôsobov, ako zostať v top forme aj počas menopauzy

  • Obľúbené

Menopauza je začiatkom novej životnej etapy: môžete ju prijať s radosťou a optimizmom. Riaďte sa týmito 8 tipmi a zostaňte počas obdobia prechodu pokojná, zdravá a zen.

8 spôsobov, ako zostať v top forme aj počas menopauzy

Mnoho žien zaznamenalo, že po päťdesiatke je ľahšie starať sa o seba, mať svoje zdravie a pocit pohody ako prioritu a život si jednoducho viac užívať. Svoje silné a slabé stránky už totiž poznáte omnoho lepšie, ako keď ste mali 20 či 30, a na novú fázu svojho života pozeráte s pocitom radosti, sebadôvery a dobrodružstva. Týchto 8 tipov Vám pomôže v období menopauzy zostať v top forme – mentálne, fyzicky aj emocionálne.

1. Hýbte sa kvôli lepšej nálade a zdravším kostiam.


Hormonálne zmeny, ku ktorým dochádza v období menopauzy môžu viesť k oslabeniu kostí a strate svalovej hmoty. Do svojho denného programu určite zaraďte cvičenie so záťažou – od squatov až po plávanie.[i] Endorfíny vylučované pri cvičení Vám ako bonus zdvihnú náladu!

[i]
http://www.nhs.uk/Livewell/healthy-bones/Pages/menopause-and-your-bone-health.aspx

2. Upravte si spálňu tak, aby sa Vám lepšie spalo.


Pre celonočný odpočinok pre krásu je ideálna chladná, tichá, tmavá miestnosť. Najmä pokiaľ trpíte nočným potením alebo návalmi tepla spôsobenými hormonálnymi zmenami, je dôležité zostávať v pokoji a dopĺňať tekutiny.

3. V strave prijímajte viac antioxidantov.


Bolo preukázané, že konzumácia potravín s vysokým obsahom antioxidantov ako ovocie, zelenina, sójové výrobky a zelený čaj pomáhajú v období menopauzy zmierniť oxidačný stres, ktorý môže byť príčinou urýchlenia procesu starnutia.[i]

[i] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16442644

4. Alkohol konzumujte s rozvahou a nefajčite.[i]


Striedma konzumácia alkoholu (nie viac ako 2 poháriky denne) môže byť súčasťou zdravého životného štýlu. Toto množstvo však neprekračujte. A nefajčite: štúdie ukázali, že práve fajčenie môže urýchliť proces starnutia, oslabiť kosti a spôsobiť závažné zdravotné problémy.

[i] http://www.nhs.uk/Livewell/healthy-bones/Pages/menopause-and-your-bone-health.aspx

5. Doprajte si omnoho viac vápnika a vitamínu D – a obmedzte tuky a cukry.[i]


Aby ste zostali v top forme, udržiavajte si vyvážený jedálniček a doprajte si potraviny s vysokým obsahom vápnika a vitamínu D – oba sú dôležité pre zdravie kostí. Naopak,  obmedzte tuky a pridané cukry. Nízkotučné mliečne výrobky a listová zelenina sú skvelými zdrojmi vápnika, mlieko býva navyše často obohacované vitamínom D.

[i]
http://www.webmd.com/menopause/guide/staying-healthy-through-good-nuitrition

6. Udržiavajte svoju pleť hydratovanú a sviežu.


Starostlivosť o pleť po päťdesiatke môže byť komplikovaná: hormonálne výkyvy môžu pleť vysušovať a zapríčiniť stratu jej elasticity. Pre obnovu hydratácie a pevnosti pleti vyskúšajte anti-ageingovú starostlivosť ako denný krém Neovadiol s kompenzačným komplexom. Revolučná nová formula pleť viditeľne vyhladzuje, osviežuje a hydratuje, vypína ju a obnovuje jej hustotu. Vďaka tomu okamžite pôsobíte sviežo, žiarivo a sebavedomo.

7. Nastavte sa slnku.


Príliš mnoho slnka môže Vašu pleť poškodiť – ale príliš málo slnka Vás môže pripraviť o dôležitý vitamín D, ktorý je nevyhnutný pre zdravie kostí. Preto sa pri každej príležitosti na chvíľu vystavte slnečným lúčom. Niekoľko minút denne strávených na slnku by malo stačiť, ale svoju pleť vždy chráňte opaľovacím prípravkom.[i]

[i] http://www.nhs.uk/Livewell/healthy-bones/Pages/menopause-and-your-bone-health.aspx

8. Urobte si čas na plné vedomie.


Benefity praktikovania plného vedomia (anglický termín mindfulness) boli preukázané mnohými klinickými štúdiami: patria medzi ne napríklad zníženie hladiny stresu a väčší pocit pohody. Vedci zistili, že aj taký krátky časový úsek ako 10 minút denne pre nás môže byť prínosom. Pre maximálnu úľavu od stresu sa ale tomuto cvičeniu možno budete chcieť venovať 20 až 30 minút denne.[ii] Niekoľkokrát za týždeň si urobte čas, posaďte sa a zhlboka dýchajte... Alebo prípadne každý deň cvičte jogu. [i]

[i] https://www.researchgate.net/profile/Ruth_Baer/publication/5946075_Relationships_between_mindfulness_practice_and_levels_of_mindfulness_medical_and_psychological_symptoms_and_well-being_in_a_mindfulness-based_stress_reduction_program_Journal_of_Behavioral_Medicine_31/links/53cfb7a10cf2fd75bc59e92e.pdf
[ii]
http://www.health.harvard.edu/blog/mindfulness-meditation-may-ease-anxiety-mental-stress-201401086967

Náš ikonický prípravok

  • Compensating Complex Denný krém na normálnu a zmiešanú pleť - obrázok výrobku

    NEOVADIOL

    Compensating Complex Denný krém na normálnu a zmiešanú pleť

    Denné krémy

    Pokrokový remodelačný krém pre zrelú pleť

  • Compensating Complex Sérum - obrázok výrobku

    NEOVADIOL

    Compensating Complex Sérum

    Séra na tvár

    Pokrokové remodelačné sérum pre zrelú pleť

  • Night Compensating Complex Nočný krém pre zrelú pleť - obrázok výrobku

    NEOVADIOL

    Night Compensating Complex Nočný krém pre zrelú pleť

    Nočné krémy

    Pomáha redukovať prejavy menopauzy na pleť a navracať jej mladistvý vzhľad

  • Najčítanejšie

    Fenomén URBAN AGEING

    SLOW LIFE

    Fenomén URBAN AGEING

    Aký vplyv má na pleť život v meste? Faktory, s ktorými sa v mestskom prostredí bežne stretávame, napr. fajčenie, smog a stres, spadajú pod hromadný pojem exposom a sú veľmi úzko spojené s predčasným starnutím pleti.

    Prečítať článok

    Avokádo a čo nerobiť, aby vaša pleť vyzerala zdravo

    SLOW LIFE

    Avokádo a čo nerobiť, aby vaša pleť vyzerala zdravo

    Avokádo je milované food bloggermi po celom svete a s viac ako 4,686,153 instagramovými postmi ( a áno, stále ich pribúda ) je dnes úplne základnou surovinou v kuchyni každého správneho labužníka. Čo je ale hlavnou výhodou tejto takzvanej zázračnej suroviny, ktorú máte na nákupnom zozname? Spýtali sme sa odborníkov Dr. Niny Roos a Raphaela Grumana, ako čo najlepšie využiť prínosy, ktoré môže avokádo ponúknuť našej pleti. Požiadali sme ich, aby nám objasnili tiež vedecké fakty.

    Prečítať článok

    go to top