getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = SK Test : 'SK/'

OK

OKCancel

Thank you

Zavrieť

Ako bojovať s unavenou pleťou: tipy, ako sa vyspať do krásy

Ako bojovať s unavenou pleťou: tipy, ako sa vyspať do krásy
  • favoris

Vedeli ste, že prvé známky únavy sa prejavia práve na pleti? Dermatologička Dr. Nina Roos sa s nami podelí o tipy, čo robiť a nerobiť, keď chcete sebe aj svojej pleti zaistiť kvalitný nočný spánok.

Všetci vieme, akú dôležitú súčasť zdravého životného štýlu predstavuje spánok – dopriať si kvalitný spánok však často nie je také jednoduché, ako by sme si mysleli. Dlhodobá únava býva spájaná so zdravotnými problémami, od zlého fungovania imunitného systému, až po zvýšenú mieru stresu a známky predčasného starnutia.[1]


Dôležitosť spánkového cyklu

V snahe zistiť, kde väčšina z nás robí chybu, sme požiadali dermatologičku Dr. Ninu Roos, aby sa s nami podelila o svoje top tipy, ako si zaistiť dostatok kvalitného spánku.  Zásadné je podľa nej dodržiavať spánkový režim. Nina tvrdí: „Dôležité je pokúsiť sa počas týždňa dôsledne chodiť spať v rovnakú dobu – áno, a to aj cez víkend.“ Dodržiavanie tohto režimu bude telo motivovať automaticky v noci vypnúť počas rovnakého „biologického okna“ a pre vás tak bude omnoho ľahšie zaspať. Ide o proces, ktorému hovoríme cirkadiánny rytmus.

Zdokonalené rutiny pred zaspávaním

Spálňa by pre vás mala byť miestom odpočinku – nie ďalšia obývačka. Možno napríklad neviete, že naše telo pre spánok[2] potrebuje určitú teplotu. Skúste preto nemať v noci v spálni prekúrené, nesprávna teplota by totiž mohla narušiť váš spánkový vzorec. A optimálna izbová teplota? Medzi 16 až 20 °C.

Modré svetlo, ktorého zdrojom sú elektronické prístroje ako tablety a mobilné telefóny, môže mať tiež značný vplyv na váš cirkadiánny rytmus[3], preto pred spaním všetku techniku vypnite. Nina odporúča sústrediť sa radšej na váš „spánkový rituál,“ ktorý pomôže telu relaxovať. „Pred iPadom dajte prednosť klasickým knihám,“ radí.

Hoci môžete mať pocit, že pohárik pred spaním vás unaví, štúdie ukázali, že večerná konzumácia alkoholu zvyšuje pravdepodobnosť, že sa počas noci budete budiť. Preukázaný bol aj negatívny dopad na spánkovú fázu REM – tú časť spánku, kedy dochádza k regenerácii organizmu.[4] Pleť v priebehu noci stráca vodu, preto sa hodinu až dve pred spaním napite vody.


[1]Oyetakin, P. et al, ‘Does poor sleep quality affect skin ageing?’ in Clinical and experimental dermatology 40.1 (2015) pp. 17-22 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25266053] [2]Raymann, R.J. et al, ‘Skin deep: enhanced sleep depth by cutaneous temperature manipulation’ in Brain 131 (2008) pp. 500-513 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18192289] [3]Tosini, G. et al, ‘Effects of blue light on the circadian system and eye physiology’ in Molecular vision 22 (2016) pp. 61-72 [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4734149/] [4]Ebrahim IO, Shapiro CM, Williams AJ, Fenwick PB. ‘Alcohol and sleep I: effects on normal sleep’ in Alcoholism, clinical and experimental research 37 (2013) pp.539 - 549. [Accessible at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23347102]

Náš ikonický prípravok

  • 23979Nočný krém51NewSLOW ÂGEFACE CARENočné krémyPrípravky proti starnutiu pleti

    Novinka

    Nočný krém
  • Najčítanejšie

    go to top