getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = SK Test : 'SK/'

OK

OKCancel


Ďakujeme

Zavrieť
mediacachable:1

8 spôsobov, ako zostať v období menopauzy v top forme

  • Obľúbené

Menopauza je začiatkom novej životnej etapy: môžete ju prijať s radosťou a optimizmom. Riaďte sa týmito 8 tipmi a zostaňte počas obdobia prechodu pokojná, zdravá a zen.

8 spôsobov, ako zostať v období menopauzy v top forme

Mnoho žien zaznamenalo, že po päťdesiatke je ľahšie sa o seba starať, mať svoje zdravie a pocit pohody ako prioritu a život si jednoducho viac užívať. Svoje silné a slabé stránky už totiž poznáte omnoho lepšie než v dobe, kedy ste mali 20 alebo 30, a na novú fázu svojho života pozeráte s pocitom radosti, sebadôvery a dobrodružstva. Týchto 8 tipov vám pomôže v období menopauzy zostať v top forme – mentálne, fyzicky a emocionálne.

1. Hýbte sa kvôli lepšej nálade a zdravším kostiam.

Hormonálne zmeny, ku ktorým dochádza v období menopauzy, môžu viesť k oslabeniu kostí a strate svalovej hmoty. Do svojho denného programu rozhodne začleňte cvičenie so záťažou – od squatov až po plávanie. Endorfíny vylučované cvičením vám zároveň zdvihnú náladu! 

[i]
http://www.nhs.uk/Livewell/healthy-bones/Pages/menopause-and-your-bone-health.aspx

2. Upravte si spálňu tak, aby sa vám lepšie spalo.

Pre celonočný odpočinok pre krásu je ideálna chladná, tichá a tmavá miestnosť. Najmä pokiaľ trpíte nočným potením alebo návalmi tepla spôsobenými hormonálnymi zmenami, je dôležité zostať v pokoji a dopĺňať tekutiny.

3. V strave prijímajte viac antioxidantov.

Bolo preukázané, že konzumácia potravín s vysokým obsahom antioxidantov ako ovocie, zelenina, sójové výrobky a zelený čaj pomáhajú v období menopauzy zmierniť oxidačný stres, ktorý môže byť príčinou urýchlenia procesu starnutia.[i]

[i] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16442644

4. Alkohol konzumujte s mierou a nefajčite. [i]

Umiernená konzumácia alkoholu (nie viac ako 2 poháre denne) môže byť súčasťou zdravého životného štýlu. Toto množstvo ale neprekračujte. A nefajčite: štúdie ukázali, že fajčenie môže urýchliť proces starnutia, oslabiť kosti a spôsobiť ďalšie závažné zdravotné problémy.

[i] http://www.nhs.uk/Livewell/healthy-bones/Pages/menopause-and-your-bone-health.aspx

5. Doprajte si omnoho viac vápnika a vitamínu D – a obmedzte tuky a cukry. [i]

Aby ste bola v top forme, jedzte vyvážene a doprajte si potraviny s obsahom veľkého množstva vápnika a vitamínu D – oba sú dôležité pre zdravie kostí. Naopak obmedzte tuky a pridané cukry. Nízkotučné mliečne výrobky a listová zelenina sú skvelým zdrojom vápnika a mlieko je často obohacované práve vitamínom D. 

[i]
http://www.webmd.com/menopause/guide/staying-healthy-through-good-nuitrition

6. Udržiavajte svoju pleť hydratovanú a sviežu:

Starostlivosť o pleť po päťdesiatke môže byť komplikovaná: hormonálne výkyvy môžu pleť vysušovať a zapríčiniť stratu jej elasticity. Pre obnovu hydratácie a pevnosti pleti vyskúšajte antiagingovú starostlivosť ako denný krém Neovadiol s kompenzačným komplexom. Revolučná nová formula pleť viditeľne vyhladzuje, osviežuje a hydratuje, vypína ju a obnovuje jej hustotu. Okamžite tak vyzeráte sviežo, rozjasnene a sebavedomo.

7. Nastavte sa slnku.

Príliš veľa slnka môže vašu pleť poškodiť – ale príliš málo slnka vás môže pripraviť o dôležitý vitamín D, ktorý je nevyhnutný pre silu kostí. Kedykoľvek je to možné, nastavte svoju tvár slnečným lúčom. Niekoľko minút denne strávených na slnku by malo stačiť, ale pleť rozhodne chráňte opaľovacím prípravkom. [i]

[i] http://www.nhs.uk/Livewell/healthy-bones/Pages/menopause-and-your-bone-health.aspx

8. Urobte si čas na plné vedomie.

Benefity praktikovania plného vedomia (anglický termín mindfullness, slovensky tiež všímavosť) boli preukázané mnohými klinickými štúdiami: patrí medzi ne napríklad zníženie hladiny stresu a väčší pocit pohody. Vedci zistili, že aj taký krátky časový úsek ako 10 minút denne pre nás môže byť významným prínosom. [i] Pre maximálnu úľavu od stresu sa ale tomuto cvičeniu možno budete chcieť venovať 20 až 30 minút denne. [ii] Urobte si niekoľkokrát týždenne čas, sadnite si a zhlboka dýchajte… Alebo každý deň cvičte jogu. 

[i] https://www.researchgate.net/profile/Ruth_Baer/publication/5946075_Relationships_between_mindfulness_practice_and_levels_of_mindfulness_medical_and_psychological_symptoms_and_well-being_in_a_mindfulness-based_stress_reduction_program_Journal_of_Behavioral_Medicine_31/links/53cfb7a10cf2fd75bc59e92e.pdf
[ii]
http://www.health.harvard.edu/blog/mindfulness-meditation-may-ease-anxiety-mental-stress-201401086967



Náš ikonický prípravok

  • Novinka

    Phytosculpt

    NEOVADIOL

    Phytosculpt

    Denné krémy

    Spevňujúca a remodelačná starostlivosť o krk a kontúry tváre

  • Compensating Complex Denný krém na normálnu a zmiešanú pleť

    NEOVADIOL

    Compensating Complex Denný krém na normálnu a zmiešanú pleť

    Denné krémy

    Pokrokový remodelačný krém pre zrelú pleť

  • Compensating Complex Sérum

    NEOVADIOL

    Compensating Complex Sérum

    Séra na tvár

    Pokrokové remodelačné sérum pre zrelú pleť

  • Night Compensating Complex Nočný krém pre zrelú pleť

    NEOVADIOL

    Night Compensating Complex Nočný krém pre zrelú pleť

    Nočné krémy

    Pomáha redukovať prejavy menopauzy na pleť a navracať jej mladistvý vzhľad

  • Najčítanejšie

    Avokádo a čo nerobiť, aby vaša pleť vyzerala zdravo

    SLOW LIFE

    Avokádo a čo nerobiť, aby vaša pleť vyzerala zdravo

    Avokádo je milované food bloggermi po celom svete a s viac ako 4,686,153 instagramovými postmi ( a áno, stále ich pribúda ) je dnes úplne základnou surovinou v kuchyni každého správneho labužníka. Čo je ale hlavnou výhodou tejto takzvanej zázračnej suroviny, ktorú máte na nákupnom zozname? Spýtali sme sa odborníkov Dr. Niny Roos a Raphaela Grumana, ako čo najlepšie využiť prínosy, ktoré môže avokádo ponúknuť našej pleti. Požiadali sme ich, aby nám objasnili tiež vedecké fakty.

    Prečítať článok

    Fenomén URBAN AGEING

    SLOW LIFE

    Fenomén URBAN AGEING

    Aký vplyv má na pleť život v meste? Faktory, s ktorými sa v mestskom prostredí bežne stretávame, napr. fajčenie, smog a stres, spadajú pod hromadný pojem exposom a sú veľmi úzko spojené s predčasným starnutím pleti.

    Prečítať článok

    go to top