Stažení se týká pouze níže uvedených výrobků:

LIFTACTIV PEPTIDE-C AMPOULE 1.8ml

Dotčený výrobek

LIFTACTIV PEPTIDE-C AMPULE 1.8ml

Popis kategorie výrobku

Vzorek

Popis materiálu

ECH LIFT AMP Inter 1.8ml

EAN

30157880

LIFTACTIV PEPTIDE-C AMPOULES 30 x 1.8ml

Dotčený výrobek

LIFTACTIV PEPTIDE-C AMPULE 30 x 1.8ml

Popis kategorie výrobku

Hotový výrobek

Popis materiálu

LIFT AMP 1.8ml x30 EN FR NL

EAN

3337875670630

LIFTACTIV PEPTIDE-C AMPOULES 10 x 1.8ml

Dotčený výrobek

LIFTACTIV PEPTIDE-C AMPULE 10 x 1.8ml

Popis kategorie výrobku

Hotový výrobek

Popis materiálu

LIFT AMP 1,8ml x10 DE/FR (IT)

EAN

3337875702508

Máte-li jakékoliv dotazy k přípravku LiftActiv Peptide-C Ampoules, kontaktujte prosím naši zákaznickou linku na čísle +421 233 215 662 anebo navštivte www.vichy.sk. Pro vaši informaci uvádíme, že je možné zakoupit alternativu k ampulím LiftActiv Peptide-C: sérum Vichy Liftactiv Supreme Vitamin C Serum, které řeší stejné problémy pleti. Nabízí jiný a snadný způsob aplikace pomocí kapátka.

OK

OK Cancel


Ďakujeme

Zavrieť

Menopauza: ako by som sa mala stravovať v 50?

Váš jedálniček vždy ovplyvní Vašu pleť aj celkové zdravie, a to bez ohľadu na vek alebo menopauzu. Pokiaľ budete mať niečoho nedostatok, prípadne zbytočný nadbytok, odrazí sa to na nerovnováhe živín, ktoré sú pre Váš organizmus zásadné.

Menopauza: ako by som sa mala stravovať v 50?

Späť k menopauze – tu sú živiny, na ktoré by ste sa mali sústrediť. Nepríjemné symptómy spojené s menopauzou aj spôsoby, ako sa ich zbaviť, sa stali predmetom výskumu. Bolo preukázané, že frekvenciu ich výskytu aj ich rozsah je možné výrazne zmierniť vyváženou stravou, ktorá bude obsahovať všetky dôležité živiny (1).

Skupiny živín, ktoré sú počas menopauzy naozaj dôležité:

● Fytoestrogény
● Vitamín D
● Vápnik
● Kyselina listová
● Polyfenoly
● Vláknina
● Omega 3 mastné kyseliny

V období menopauzy dochádza k zníženiu hustoty kostí, preto je dôležité konzumovať veľké množstvo vitamínu D (1).

Skupiny živín, ktoré sú počas menopauzy naozaj dôležité, sú fytoestrogény, vitamín D, vápnik, kyselina listová, polyfenoly, vláknina a omega 3 mastné kyseliny. Fytoestrogény patria do skupiny chemických zlúčenín rastlinného pôvodu. Rozdeľujeme ich do troch skupín: flavonoidy, lignány a stilbény. Hlavným zdrojom izoflavónov (najznámejšie flavonoidy) sú: sója a sójové výrobky, ďatelina lúčna, cícer a lucerna. Lignány sú obsiahnuté v: ľanovom semienku, cereáliách a bobuliach. Stilbény nájdeme v: hrozne, arašidoch, brusniciach a víne. Epidemiologický výskum ukazuje, že výživa na báze sóje a sójových produktov znižuje riziko rakoviny pŕs, zmierňuje symptómy spojené s menopauzou a osteoporózu (1).

Do svojho jedálnička by ste mali zaradiť strukoviny, listovú zeleninu a bobuľovité ovocie. Nezabudnite ani na „dobré tuky“ pochádzajúce z rastlinných olejov, orechov, semienok a rýb. Aj tie totiž vo výžive zohrávajú významnú úlohu. (1,3)

Výskumy ukazujú, že zvýšený príjem vitamínu D a vápnika môže do určitej miery prispievať k nižšiemu riziku predčasnej menopauzy. Vitamín D je získavaný počas expozície UV žiareniu, je obsiahnutý v potrave alebo v potravinových doplnkoch. V období menopauzy sa odporúča aj zvýšená konzumácia mliečnych produktov a rýb (2). Ako už viete, menopauza predstavuje vyššie riziko pre vznik kardiovaskulárnych ochorení. Homocysteín je látka, ktorá vo vysokej koncentrácii spôsobuje rozvoj ischemickej choroby srdca. Je preto dôležité najmä počas menopauzy znížiť množstvo homocysteínu v tele. Dobrou správou je, že doplnky s obsahom kyseliny listovej u žien v menopauze hladinu homocysteínu v krvnom sére znižujú. Nezabúdajte preto ani na listovú zeleninu, citrusové ovocie, droždie, mäso a celozrnné výrobky, práve tie sú totiž hlavnými zdrojmi kyseliny listovej (1).

Ďalšou dôležitou skupinou potravín je bobuľovité ovocie. Bobuľovité ovocie obsahuje mnoho dôležitých výživových zložiek: vitamíny, minerály, folát, vlákninu a polyfenoly. Môže pomôcť zmierniť riziko kardiovaskulárnych ochorení a rakoviny a zabrániť tiež zhoršeniu kognitívnych schopností. Preto je konzumácia bobuľovín prospešná aj v období menopauzy (3). Omega 3 mastné kyseliny majú tiež výrazný vplyv na mnoho ochorení (kardiovaskulárne ochorenia a rakovina). Sú preto v období menopauzy nenahraditeľnou súčasťou jedálnička. Zdrojom omega 3 mastných kyselín sú rastlinné oleje, orechy, semená, rybie a živočíšne tuky (1).

Na zapamätanie

Áno, špeciálny jedálniček, ktorý môžete dodržiavať v období menopauzy, existuje. Rozlišujeme 7 skupín živín, ktoré sú pre zdravie a komfort Vašej pleti kľúčové. A určite budete rady počuť, že sú obsiahnuté skoro vo všetkom.  

Príklad jedálnička v období menopauzy:

- Raňajky: Ovsená kaša s bielym nízkotučným jogurtom a čučoriedkami, zelený čaj
- Desiata: Zeleninový šalát: špenát, paradajka, paprika, cícer, arašidy, slnečnicové semienka, zálievka (kanolový olej, citrónová šťava, bazalka), voda
- Obed: Losos, hnedá ryža, zelená fazuľka, voda
- Olovrant: Malinové smoothie: mlieko, maliny, ľanové semienko, vanilka
- Večera: Sendvič z celozrnného chleba s mozzarellou, paradajkami a bazalkou, voda

ZDROJE:
[1]. Brończyk-Puzoń A, Piecha D, Koszowska A, Kulik-Kupka K, Zubelewicz-Szkodzińska B. Rola wybranych
składników odżywczych diety u kobiet w okresie naturalnej menopauzy – przegląd piśmiennictwa. Medycyna Ogólna i
Nauki o Zdrowiu, 2016, Tom 22, Nr 2
[2]. Purdue-Smithe, A. C., Whitcomb, B. W., Szegda, K. L., Boutot, M. E., Manson, J. E., Hankinson, S. E., … Bertone-
Johnson, E. R. (2017). Vitamin D and calcium intake and risk of early menopause. The American Journal of Clinical
Nutrition, ajcn145607.
[3]. Huntley, A. L. (2009). The health benefits of berry flavonoids for menopausal women: Cardiovascular disease,
cancer and cognition. Maturitas, 63(4), 297–301.


go to top