OK

OK Cancel


Ďakujeme

Zavrieť

Správne živiny môžu zmierniť symptómy spojené s menopauzou

Výživa je kľúčom k našej telesnej aj duševnej pohode, najmä však v menopauze, ktorá je obdobím plným zmien.

Správne živiny môžu zmierniť symptómy spojené s menopauzou

Dnes už s určitosťou vieme, že voľba vhodných potravín a živín prináša nesporné benefity a pomáha tiež zmierniť rôzne symptómy, s ktorými sa môžeme stretávať.

Je to podobné ako pri športe, zdravá váha nie je jediným prínosom správneho a vyváženého jedálnička. Jedálniček doplnený o suplementy s obsahom mikroživín, vitamínov, antioxidantov minerálov a rastlinných výťažkov môže v období menopauzy pomôcť bojovať proti únave, spevniť kosti, posilniť svaly a dostať hladinu hormónov opäť do rovnováhy. Navyše Vám pomôže držať si váhu a zamedzí návalom tepla a výkyvom nálad.

Užitočné vitamíny a antioxidanty pre obdobie menopauzy


Zamerané na živiny, ktoré môžu zmierniť symptómy spojené s menopauzou

Omega 3 tuky
Mastným kyselinám hovoríme aj „esenciálne“ tuky, pretože si ich telo nedokáže vyrobiť samé. Majú prospešný vplyv na kožu, našu hmotnosť a mozog. Znižujú riziko kardiovaskulárnych ochorení a zápalu a zlepšujú náladu. Moderná strava väčšinou obsahuje príliš veľké množstvo omega 6 tukov, ale nedostatok omega 3 tukov. Cieľom je teda obnoviť v našej strave rovnováhu. Omega 3 mastné tuky sú obsiahnuté v rybom oleji, ľanovom semienku, chia semienkach, vlašských orechoch, kaviári, mastných rybách, morských plodoch, sójových klíčkoch a špenáte.

Bielkoviny
Bez bielkovín by sme nemali svaly, kožu alebo vlasy. Inými slovami, bielkoviny sú veľmi dôležité, a to najmä v tomto životnom období, kedy strácame svaly a naša pokožka a vlasy starnú. Bielkoviny sú tvorené reťazcami aminokyselín. Aby ste telu zaistili, čo potrebuje, konzumujte bielkoviny z rôznych rastlinných aj živočíšnych zdrojov. Vyskúšajte morské plody, biele hydinové mäso, mlieko a syr, jogurt, vajcia alebo sóju. Ide o rýchly zdroj proteínov.

Minerály a ďalšie prvky


Vápnik a fosfor
Správna rovnováha týchto dvoch minerálov je v menopauze nevyhnutná pre silné a zdravé kosti a zuby. Ľahký spôsob, ako zvýšiť príjem vápnika, je pridať do jedálnička denne dva až štyri mliečne výrobky. Vápnik sa nachádza aj v brokolici a strukovinách! Fosfor nájdete aj vo fazuli, šošovici a orieškoch. Jeho zdrojom sú tiež celozrnné produkty.

Železo a horčík
Železo zohráva kľúčovú úlohu pri tvorbe červených krviniek, ktorých hlavnou úlohou je okysličovanie organizmu. Makrominerálny horčík sa podieľajú na veľkom množstve chemických procesov v tele, má vplyv na spánok, kosti, krvný tlak… Jeho hladina v tele je teda zásadná.

Rastlinné výťažky a bylinky


Fytoestrogény a izoflavóny
Rastliny ako pupalka, vitex, sója, chmeľ a ďatelina lúčna majú účinok podobný estrogénu, regulujú tak hladinu hormónov a ovplyvňujú aj náladu. Vďaka vysokej koncentrácii fytoestrogénov a izoflavónov sú Vaším prirodzeným spojencom. Sója a ďatelina sa odporúčajú aj pri osteoporóze. Ďalšie rsstliny, ktoré sa v období menopauzy hojne využívajú, sú ploštičník, ginkgo, ženšen, piepor, valeriána, srdcovník, rozchodnica, ľubovník, medovka a dioskórea huňatá.

Nezabudnite, že dávkovanie musí byť prispôsobené potrebám konkrétneho jedinca. Obráťte sa prosím na svojho lekárnika či výživového poradcu.

Náš ikonický prípravok

Novinka

Peri-Menopause <br />Vypĺňajúci liftingový denný krém pre obdobie perimenopauzy

Peri-Menopause
Vypĺňajúci liftingový denný krém pre obdobie perimenopauzy

( 2 názorov )

Vyhladzujúci krém pre kontúry pier a očí - obrázok výrobku

Vyhladzujúci krém pre kontúry pier a očí

Vyhladzujúci krém obnovujúci hustotu pleti pre ženy v období menopauzy

Novinka

Peri-Menopause <br />Vypĺňajúci revitalizačný nočný krém pre obdobie perimenopauzy

Peri-Menopause
Vypĺňajúci revitalizačný nočný krém pre obdobie perimenopauzy

go to top