OK

OK Cancel


Ďakujeme

Zavrieť

Správne živiny môžu zmierniť symptómy spojené s menopauzou

  • Obľúbené

Výživa je kľúčom k našej telesnej aj duševnej pohode, najmä však v menopauze, ktorá je obdobím plným zmien.

Správne živiny môžu zmierniť symptómy spojené s menopauzou

Dnes už s určitosťou vieme, že voľba vhodných potravín a živín prináša nesporné benefity a pomáha tiež zmierniť rôzne symptómy, s ktorými sa môžeme stretávať.

Je to podobné ako pri športe, zdravá váha nie je jediným prínosom správneho a vyváženého jedálnička. Jedálniček doplnený o suplementy s obsahom mikroživín, vitamínov, antioxidantov minerálov a rastlinných výťažkov môže v období menopauzy pomôcť bojovať proti únave, spevniť kosti, posilniť svaly a dostať hladinu hormónov opäť do rovnováhy. Navyše Vám pomôže držať si váhu a zamedzí návalom tepla a výkyvom nálad.

Užitočné vitamíny a antioxidanty pre obdobie menopauzy


Zamerané na živiny, ktoré môžu zmierniť symptómy spojené s menopauzou

Omega 3 tuky
Mastným kyselinám hovoríme aj „esenciálne“ tuky, pretože si ich telo nedokáže vyrobiť samé. Majú prospešný vplyv na kožu, našu hmotnosť a mozog. Znižujú riziko kardiovaskulárnych ochorení a zápalu a zlepšujú náladu. Moderná strava väčšinou obsahuje príliš veľké množstvo omega 6 tukov, ale nedostatok omega 3 tukov. Cieľom je teda obnoviť v našej strave rovnováhu. Omega 3 mastné tuky sú obsiahnuté v rybom oleji, ľanovom semienku, chia semienkach, vlašských orechoch, kaviári, mastných rybách, morských plodoch, sójových klíčkoch a špenáte.

Bielkoviny
Bez bielkovín by sme nemali svaly, kožu alebo vlasy. Inými slovami, bielkoviny sú veľmi dôležité, a to najmä v tomto životnom období, kedy strácame svaly a naša pokožka a vlasy starnú. Bielkoviny sú tvorené reťazcami aminokyselín. Aby ste telu zaistili, čo potrebuje, konzumujte bielkoviny z rôznych rastlinných aj živočíšnych zdrojov. Vyskúšajte morské plody, biele hydinové mäso, mlieko a syr, jogurt, vajcia alebo sóju. Ide o rýchly zdroj proteínov.

Minerály a ďalšie prvky


Vápnik a fosfor
Správna rovnováha týchto dvoch minerálov je v menopauze nevyhnutná pre silné a zdravé kosti a zuby. Ľahký spôsob, ako zvýšiť príjem vápnika, je pridať do jedálnička denne dva až štyri mliečne výrobky. Vápnik sa nachádza aj v brokolici a strukovinách! Fosfor nájdete aj vo fazuli, šošovici a orieškoch. Jeho zdrojom sú tiež celozrnné produkty.

Železo a horčík
Železo zohráva kľúčovú úlohu pri tvorbe červených krviniek, ktorých hlavnou úlohou je okysličovanie organizmu. Makrominerálny horčík sa podieľajú na veľkom množstve chemických procesov v tele, má vplyv na spánok, kosti, krvný tlak… Jeho hladina v tele je teda zásadná.

Rastlinné výťažky a bylinky


Fytoestrogény a izoflavóny
Rastliny ako pupalka, vitex, sója, chmeľ a ďatelina lúčna majú účinok podobný estrogénu, regulujú tak hladinu hormónov a ovplyvňujú aj náladu. Vďaka vysokej koncentrácii fytoestrogénov a izoflavónov sú Vaším prirodzeným spojencom. Sója a ďatelina sa odporúčajú aj pri osteoporóze. Ďalšie rsstliny, ktoré sa v období menopauzy hojne využívajú, sú ploštičník, ginkgo, ženšen, piepor, valeriána, srdcovník, rozchodnica, ľubovník, medovka a dioskórea huňatá.

Nezabudnite, že dávkovanie musí byť prispôsobené potrebám konkrétneho jedinca. Obráťte sa prosím na svojho lekárnika či výživového poradcu.

Náš ikonický prípravok

  • Compensating Complex Denný krém na normálnu a zmiešanú pleť - obrázok výrobku

    NEOVADIOL

    Compensating Complex Denný krém na normálnu a zmiešanú pleť

    Denné krémy

    Pokrokový remodelačný krém pre zrelú pleť

  • Vyhladzujúci krém pre kontúry pier a očí - obrázok výrobku

    NEOVADIOL

    Vyhladzujúci krém pre kontúry pier a očí

    Očné krémy

    Vyhladzujúci krém obnovujúci hustotu pleti pre ženy v období menopauzy

  • Night Compensating Complex Nočný krém pre zrelú pleť - obrázok výrobku

    NEOVADIOL

    Night Compensating Complex Nočný krém pre zrelú pleť

    Nočné krémy

    Pomáha redukovať prejavy menopauzy na pleť a navracať jej mladistvý vzhľad

  • Najčítanejšie

    Menopauza: v akom veku dochádza k tejto „životnej zmene“?

    PLEŤ

    Menopauza: v akom veku dochádza k tejto „životnej zmene“?

    Menopauza sa objavuje typicky medzi 45. a 55. rokom života. Jej začiatok sa však u každej ženy líši – každá z nás je totiž jedinečná a jednotné pravidlo tak neexistuje.

    Priemerná žena v menopauze má dnes 51 rokov. Ide však o postupnú hormonálnu zmenu, ku ktorej nedochádza cez noc, je to prechod začínajúci obdobím premenopauzy či perimenopauzy.

    Je pravda, že väčšinou na túto zmenu nie sme pripravené. Zvyčajne nastupuje s celým radom fyzických prejavov, ktoré môže byť ťažké zvládnuť. Čím lepšie sa ale na túto zmenu pripravíme, tým lepšie jej dokážeme čeliť.

    Prečítať článok

    Aké sú hlavné dopady menopauzy na vaše telo?

    MOMENTY V ŽIVOTE

    Aké sú hlavné dopady menopauzy na vaše telo?

    S menopauzou je spojených viac než 30 symptómov (1) a aj keď sa so všetkými nestretne každá žena, je pravdepodobné, že sa u vás vyskytnú aspoň niektoré. Predstavíme vám hlavné symptómy, s ktorými sa môžete počas menopauzy stretnúť – od nočného potenia až po bolesti pŕs.

    Prečítať článok

    go to top