getGeoIPCountryCode = SiteAppCode = SK Test : 'SK/'

OK

OKCancel


Ďakujeme

Zavrieť
mediacachable:1

3 farebné jedlá, ktoré skopírujte z Instagramu: #Foodspiration

3 farebné jedlá, ktoré skopírujte z Instagramu: #Foodspiration
  • favoris

Hľadáte trochu tej zdravej lifestylovej inšpirácie? Jeden obrázok v niektorých prípadoch nahradí tisíc slov. Podelíme sa s vami o tri najlepšie jedlá, ktoré sme tento týždeň našli na Instagrame.

Zimný (a jarný, a letný, a jesenný) šalát

Vďaka rukole, červenej repe a batátom je tento šalát ideálnou voľbou na zimné obdobie. Pokojne si ho ale upravte a dotvorte bez ohľadu na ročné obdobie a tiež podľa toho, čo u vás práve zoženiete. Medzi ingrediencie, ktoré prospievajú organizmu a sú dostupné počas celého roka, patrí podľa slov výživového poradcu Raphaëla Grumana mrkva s vysokým obsahom betakaroténu (ten stojí za jej jasne oranžovou farbou). Tento pigment sa počas procesu trávenia premieňa na vitamín A, ktorý je dôležitý pre tvorbu kolagénu.[1] Pre zdravo vyzerajúcu pleť je nevyhnutná aj hydratácia, preto Raphaël odporúča do jedálnička zaradiť ovocie a zeleninu s vysokým podielom vody, napríklad vodový melón alebo zeler.
[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4032303/

Šalát

Špajzový záchranca: plnený mäsový batát


Tento vynikajúci recept si môžete pripraviť so sebou na obed do práce alebo si ho doprajte napríklad na večeru. Vďaka batátu je totiž toto jedlo doslova nabité sacharidmi s pomalým uvoľňovaním. Podobne ako mrkva (pozri vyššie) vďačia batáty za svoju jasne oranžovú farbu betakaroténu. Impozantný antioxidačný potenciál vitamínu A je navyše umocnený ak batát konzumujete s rozpustnými tukmi, preto je tento recept zároveň skvelým spôsobom, ako do svojho jedálnička pridať kokosový olej. Ďalšie extra body získate, keď si pripravíte vlastnú domácu paradajkovú omáčku – kupované paradajkové omáčky mávajú totiž zvyčajne vyšší obsah cukru. Čerstvé paradajky navyše obsahujú veľké množstvo antioxidantu lykopénu, u ktorého bolo preukázané, že zmierňuje negatívne účinky spálenia od slnka a tiež pôsobí protizápalovo.
[2]

[2] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3850026/

Batát

Fantastická ovocná misa


Táto ovocná misa je skvelou voľbou na večer s priateľmi. Chutí tak dobre, ako vyzerá (pokiaľ to viete s nožom!). Ak chcete mať rozžiarenú a jasnú pleť, Raphaël odporúča mango – áno, uhádli ste – z dôvodu vysokého obsahu betakaroténu. Hrozno obsahuje veľké množstvo antioxidantov, ktoré pomáhajú bojovať proti poškodeniu expozomu vplyvom znečistenia, UV žiarenia a fajčenia. Na kivi sa niekedy zabúda, ale možno vás prekvapí, že toto ovocie obsahuje omnoho viac vitamínu C (je kľúčový pre syntézu kolagénu) ako napríklad pomaranče. Vyzerá to, že ste naozaj to, čo jete!
[3] [4]

[3] https://draxe.com/top-10-vitamin-c-foods/
[4] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3673383/

Ovocná misa

Najčítanejšie

Avokádo a čo nerobiť, aby vaša pleť vyzerala zdravo

SLOW LIFE

Avokádo a čo nerobiť, aby vaša pleť vyzerala zdravo

Avokádo je milované food bloggermi po celom svete a s viac ako 4,686,153 instagramovými postmi ( a áno, stále ich pribúda ) je dnes úplne základnou surovinou v kuchyni každého správneho labužníka. Čo je ale hlavnou výhodou tejto takzvanej zázračnej suroviny, ktorú máte na nákupnom zozname? Spýtali sme sa odborníkov Dr. Niny Roos a Raphaela Grumana, ako čo najlepšie využiť prínosy, ktoré môže avokádo ponúknuť našej pleti. Požiadali sme ich, aby nám objasnili tiež vedecké fakty.

Prečítať článok

Fenomén URBAN AGEING

SLOW LIFE

Fenomén URBAN AGEING

Aký vplyv má na pleť život v meste? Faktory, s ktorými sa v mestskom prostredí bežne stretávame, napr. fajčenie, smog a stres, spadajú pod hromadný pojem exposom a sú veľmi úzko spojené s predčasným starnutím pleti.

Prečítať článok

go to top