NOVINKAAk sa chcete dozvedieť viac o Cookies alebo zmeniť nastavenie Cookies, kliknite sem.

Prechádzaním tejto stránky dávate súhlas s využívaním súborov Cookie. Tie používame predovšetkým preto, aby sme zvýšili užívateľský komfort, ponúkli reklamy vybrané na mieru podľa vašich záujmov, mohli zostavovať anonymné štatistiky o využívaní našich stránok a uľahčili zdieľanie informácií na sociálnych sieťach.

Zavrieť

OK

OKCancel

Thank you

Close

Mandle - najkratšia prírodná cesta k žiarivej pleti

Almonds the all-natural shortcut to glowing skin

Mandle sú jedným jednou z najdôležitejších a najpopulárnejších potravín pre zdravie pleti, ročne sa ich vyprodukuje viac ako 1,24 milióna ton.

V súvislosti s mandľami sa tak často objavuje veľa poloprávd či mýtov. Požiadali sme preto výživového poradcu Raphaela Grumana a dermatologičku Ninu Roos, aby sa s nami podelili o pár tipov, ako z tejto superpotraviny vyťažiť čo najviac. Spýtali sme sa ich tiež na špecifické benefity, ktoré majú mandle pre našu pleť.

Ako mandle pomáhajú pleti k tomu, aby bola hydratovaná

V súvislosti so žiarivou a zdravou pleťou sa dermatologička Dr. Nina Roos zmieňuje o dobrej povesti mandlí. Mandle totiž prirodzene obsahujú vysoký podiel antioxidantov, ktoré pomáhajú hydratovať pleť a posilňujú schopnosť buniek epidermy zadržiavať vlhkosť. To znamená, že prirodzená funkcia kožnej bariéry ďalej chráni vrchnú vrstvu buniek pleti a bojuje proti negatívnym vplyvom poškodenia spôsobeného vplyvom slnka či znečisteného vzduchu. Tak ako väčšina orechov, i mandle sú plné biotínu, ktorý pomáha stimulovať tvorbu keratínu. Keratín je pre zdravú pleť, vlasy a nechty nevyhnutný. Pre mdlé a lámavé vlasy a štiepiace sa nechty Nina odporúča pokrmy s vysokým obsahom vitamínu E – a pomôcť vám môže tiež topická aplikácia vitamínu E. Presne toto ospravedlnenie sme potrebovali k tomu, aby sme si dopriali ďalšie rozmaznávanie!

Mandle: skvelé raňajky pre zdravú pleť, vlasy a nechty

Mandle obsahujú veľké množstvo vlákniny a vitamínu E a sú ideálnym olovrantom okolo štvrtej hodiny popoludní, keď nám začne klesať hladina cukru v krvi – nevyberajte sladký alebo slaný variant (to isté platí pre pekanové orechy, arašidy a kešu oriešky). Podľa výživového poradcu Raphaela Grumana by sme sa mali zamerať na nedochucovanú formu mandlí, pokiaľ je naším cieľom mať zdravé vlasy, nechty a pleť. Pražené mandle môžeme použiť na všetko – od ovsenej kaše po šaláty či kura alebo rybu. Sú tiež skvelou alternatívou k praclíkom a arašidom, keď sa zídete s priateľmi a máte chuť niečo pojedať. Pre prípad ,že chystáte večierok, Raphael odporúča vymeniť hranolčeky a dípy za misku s mandľami alebo inými orechmi, ako sú vlašské orechy alebo para orechy, ktoré pleti prinášajú podobné benefity. Mandle sú chutné, chrumkavé a plné dobrôt. Hrsť mandlí (asi 15 kusov) je skvelý spôsob, ako sa zasýtiť , bez toho aby sme sa napchávali sladkosťami, ktoré si potom vyberú daň v oblasti brucha. Koniec koncov je predsa mnoho oveľa horších vecí, na ktorých si môžeme vypestovať závislosť, ako je miska so zmesou chrumkavých orieškov.

Mandle obsahujú veľké množstvo biotínu, ktorý stimuluje tvorbu keratínu. Keratín je nevyhnutný pre zdravú pleť, vlasy a nechty. Mandle sú tiež zdrojom vitamínu E, ktorý môže pomôcť zlepšiť suché vlasy a štiepiace sa nechty.

Náš ikonický prípravok

Najčítanejšie

Avocados-and-donts-for-healthy-skin

SLOW LIFE

Avokádo a čo nerobiť, aby vaša pleť vyzerala zdravo

Avokádo je milované food bloggermi po celom svete a s viac ako 4,686,153 instagramovými postmi ( a áno, stále ich pribúda ) je dnes úplne základnou surovinou v kuchyni každého správneho labužníka. Čo je ale hlavnou výhodou tejto takzvanej zázračnej suroviny, ktorú máte na nákupnom zozname? Spýtali sme sa odborníkov Dr. Niny Roos a Raphaela Grumana, ako čo najlepšie využiť prínosy, ktoré môže avokádo ponúknuť našej pleti. Požiadali sme ich, aby nám objasnili tiež vedecké fakty.

Prečítať článok

Oranges-experts-juicy-tips-for-beautiful-skin

SLOW LIFE

Pomaranče: šťavnaté tipy od odborníkov pre krásnu pleť

Všetci vieme, že je dôležité jesť veľa ovocia a listovej zeleniny, ale pokiaľ ide o optimálny prísun vitamínu C, jeden druh ovocia vedie: je to jednoducho pomaranč. Je doslova nabitý antioxidantmi, ktoré pleť miluje. I malý až stredne veľký kus tohto ovocia pokryje takmer dve tretiny odporúčanej dennej dávky vitamínu C. Požiadali sme špecialistu na výživu Raphaela Grumana a dermatologičku Dr.Ninu Roos , aby sa s nami z pohľadu odborníkov podelili o svoje tipy, ako a prečo by sme ich mali do svojho jedálnička zaradiť častejšie.

Prečítať článok

go to top