NOVINKAAk sa chcete dozvedieť viac o Cookies alebo zmeniť nastavenie Cookies, kliknite sem.

Prechádzaním tejto stránky dávate súhlas s využívaním súborov Cookie. Tie používame predovšetkým preto, aby sme zvýšili užívateľský komfort, ponúkli reklamy vybrané na mieru podľa vašich záujmov, mohli zostavovať anonymné štatistiky o využívaní našich stránok a uľahčili zdieľanie informácií na sociálnych sieťach.

Zavrieť

  • research
  • Points de vente
  • newsletter
  • moja pleť

Avokádo a čo nerobiť, aby vaša pleť vyzerala zdravo

Avocados-and-donts-for-healthy-skin

Avokádo je milované food bloggermi po celom svete a s viac ako 4,686,153 instagramovými postmi ( a áno, stále ich pribúda ) je dnes úplne základnou surovinou v kuchyni každého správneho labužníka.

Čo je ale hlavnou výhodou tejto takzvanej zázračnej suroviny, ktorú máte na nákupnom zozname? Spýtali sme sa odborníkov Dr. Niny Roos a Raphaela Grumana, ako čo najlepšie využiť prínosy, ktoré môže avokádo ponúknuť našej pleti. Požiadali sme ich, aby nám objasnili tiež vedecké fakty.

Ako môže avokádo pomôcť zlepšiť našu pleť?

Takže, ako môže jednoduché avokádo – ktoré sa často chváli tým, že je jednou z najlepších prírodných superpotravín – vlastne magicky pôsobiť pod kožou? Dermatologička Nina Roos pre nás má odpoveď. Avokádo je plné prirodzene sa vyskytujúcich mastných kyselín, ktoré sú pre optimálnu obnovu pokožky jednoducho nevyhnutné. Tieto mastné kyseliny obsahujú veľké množstvo živín, čo sa následne prejavuje na stave pleti – pleť vyzerá dlhšie vyhladene a mladistvo. Avokádo sa môže pochváliť tiež vysokým obsahom vitamínu E, ktorý pomáha spomaliť viditeľné prejavy starnutia pleti, a vitamínu A, ktorý zaisťuje efektívnu obnovu buniek. To nie je všetko: všetci sme už počuli o mimoriadne prínosných účinkoch, ktoré na našu pleť majú rastlinné oleje ( vrátane olivového a kokosového oleja). Vedeli ste, že avokádový olej je už dlho tajomstvom kozmetických guruov? Aplikácia oleja z avokáda priamo na pleť môže vďaka jeho regeneračným vlastnostiam prekvapivo zmierniť vonkajšie prejavy starnutia. Dáte si niekto masku z guacamole?

Pečte ho, roztlačte ho, pridajte ho k dusenému mäsu: tipy na varenie s avokádom

Avokádo alias bobuľa, ktorú proste milujete k zblázneniu. Je takmer isté, že vám aspoň pár týchto detičiek dozrieva na okennom parapete, ale ako z tejto zeleniny, o ktorej je notoricky známe, že sa trocha zradne pripravuje, dostať to najlepšie? Okrem všeobecne obľúbeného receptu guacamole (a je to klasika z dobrého dôvodu) je skoro isté, že nie veľa z nás s avokádom vlastne varí. Zmena je korením života, a preto sme požiadali špecialistu na výživu Raphaela Grumana, aby sa s nami podelil o to, ako počas 15 minút dostať zo zrelého avokáda maximum. Jeho tipy? Použite klasickú francúzsku techniku ´en papillote´ - doslova ´v obale´ - aby ste naozaj zdôraznili šťavnatosť tejto potraviny. Raphael odporúča avokádo pokvapkať olivovým olejom a variť voľne zabalené v alobale vedľa tučnej ryby (ideálny je losos, je takisto skvelým zdrojom mastných kyselín) alebo s trochou citrónovej šťavy roztlačiť do hustej omáčky a servírovať k hlavnému jedlu. Dôležité je avokádo príliš dlho nevystavovať vzduchu potom, čo vydlabete dužinu – aby ste predišli jeho sfarbeniu dohneda, pokvapkajte šťavou z citróna alebo limety a uchovávajte zakryté v chladničke.

Avokádo sa chváli vysokým obsahom vitamínu E, ktorý môže pomôcť spomaliť viditeľné prejavy starnutia. Vysoký podiel vitamínu A (zodpovedá za obnovu buniek) pomáha v starostlivosti o pleť zvnútra.

Náš ikonický prípravok

Najčítanejšie

Oranges-experts-juicy-tips-for-beautiful-skin

SLOW LIFE

Pomaranče: šťavnaté tipy od odborníkov pre krásnu pleť

Všetci vieme, že je dôležité jesť veľa ovocia a listovej zeleniny, ale pokiaľ ide o optimálny prísun vitamínu C, jeden druh ovocia vedie: je to jednoducho pomaranč. Je doslova nabitý antioxidantmi, ktoré pleť miluje. I malý až stredne veľký kus tohto ovocia pokryje takmer dve tretiny odporúčanej dennej dávky vitamínu C. Požiadali sme špecialistu na výživu Raphaela Grumana a dermatologičku Dr.Ninu Roos , aby sa s nami z pohľadu odborníkov podelili o svoje tipy, ako a prečo by sme ich mali do svojho jedálnička zaradiť častejšie.

Prečítať článok

go to top