NOVINKAAk sa chcete dozvedieť viac o Cookies alebo zmeniť nastavenie Cookies, kliknite sem.

Prechádzaním tejto stránky dávate súhlas s využívaním súborov Cookie. Tie používame predovšetkým preto, aby sme zvýšili užívateľský komfort, ponúkli reklamy vybrané na mieru podľa vašich záujmov, mohli zostavovať anonymné štatistiky o využívaní našich stránok a uľahčili zdieľanie informácií na sociálnych sieťach.

Zavrieť

OK

OKCancel

Thank you

Close

Ako žiť rýchlo, ale spokojne

Pomalé životné tempo je skvelé, ale nie je pre každého.

Pokiaľ sa vyrovnávate s pracovným stresom, hektickým životom v domácnosti alebo sa len snažíte nájsť si pre seba denne aspoň päť minút, zvážte naše lifestylové tipy, ktoré budú vyhovovať vášmu životnému štýlu. Z každej minúty tak vyťažíte maximum a nebudete sa cítiť zavalení úlohami a povinnosťami.

Ak narážate na stále sa opakujúce problémy a nedokážete účinne odolávať stresu, podpíše sa to na vašom zdraví, pleti a celkovom psychickom naladení. Práca, deti, rodina, peniaze… Starosti (tie každodenné aj nevšedné) majú rôznu podobu. A čo nie je fér? Očakávať riešenie, ktoré bude fungovať univerzálne a bez výnimky pre všetky ženy. Pokiaľ potrebujete spomaliť a zrelaxovať, je najskôr potrebné uvedomiť si, čo by vo vašom prípade mohlo fungovať. Pokiaľ sa ako početná väčšina z nás niekedy cítite previnilo a/alebo vystresovane kvôli práci, rodine, priateľom alebo svojmu životnému štýlu, pozrite si náš antistresový manifest a inšpirujte sa. Koniec koncov, práve vy ste svojou hlavnou prioritou.

PÄŤ PRIKÁZANÍ, AKO ŽIŤ SPOKOJNE

1 – Rešpektujte svoje vnútorné biologické hodiny

Aby vaše telo dobre fungovalo, je dôležité zistiť, či ste škovránok či sova. Každý z nás má svoj unikátny rytmus, takže okrem dostatočného množstva spánku (viac než 35 % z nás spí menej než 7 hodín denne) sa pokúste vypátrať ideálny čas pre aktivity, ktoré máte radi. Ste športový nadšenec? Skúste si ísť zacvičiť hneď ráno namiesto toho, aby ste šli do telocvične až večer po práci. A pokiaľ si každé ráno v zhone chystáte obed, skúste si ho pripraviť dopredu už večer, a ráno sa ešte chvíľu váľajte pod perinou.

2 – Venujte pozornosť svojmu typu pleti – počas celého roka

Len málo z nás má rovnaký typ pleti v lete aj v zime, a je preto dôležité uspokojovať meniace sa potreby nášho tela v závislosti od ročného obdobia. Pleť, ktorá sa v zime olupuje a tvoria sa na nej šupinky, môže byť v lete naopak mastná a mať sklon k akné. Nezabudnite sledovať prípadné zmeny a prispôsobiť im svoju rutinu starostlivosti, ak to bude potrebné. Pozornosť venujte najmä slnečnej expozícii – podľa New York Medical Center je totiž starnutie pleti z viac než 80 % spôsobené externými faktormi (známe pod označením exposome), medzi ktoré radíme aj UV žiarenie. Zdravá, rozjasnená pleť je predsa synonymom pre účinnú odozvu proti stresu – a presne toto povzbudenie potrebujeme.

3 – Aby ste žili spokojne, jedzte vyvážene

Vzťah k jedlu je kľúčovým ukazovateľom toho, ako sa naše telo vyrovnáva so stresom. Pokiaľ si chceme udržať energiu, je celkom zásadné naučiť sa počúvať signály tela. Vyhnite sa popoludňajšiemu poklesu hladiny cukru tak, že budete piť dostatok vody. Dajte si tiež záväzok, že do svojho jedálnička zaradíte viac ovocia a zeleniny s vysokým podielom anti-agingových polyfenolov, a to aspoň v jednom jedle denne. Čučoriedkové smoothie na raňajky, chrumkavý šalát na obed alebo zelenina na pare ako príloha na večeru – je to na vás, ale pre pleť žiariacu energiou je nevyhnutné, aby ste zeleninu a ovocie nezanedbávali.

4 – Dostatočne spite

Niekto potrebuje sedem, niekto deväť hodín spánku, ale ísť si ľahnúť (a vstať) v správny čas a v súlade s našimi vnútornými hodinami tela – viď. prikázanie č.1 – je jedna z najdôležitejších vecí, ktorú pre svoje telo môžeme urobiť. Viac než 54 % z nás zažíva pocit nevyspatia aspoň raz týždenne. Aby ste sa preto tomuto bolestnému pocitu únavy po príchode do kancelárie vyhli, vyskúšajte toto: jeden týždeň každý večer skúste ísť spať o pätnásť minút skôr, než by ste išli zvyčajne, ležte v posteli, kým sa vám nepodarí zaspať. A áno, máme na mysli aj víkendy – verte nám, budete prekypovať energiou, že si ani počas voľných dní nebudete potrebovať poležať dlhšie.

5 – Vyberte si vhodný šport, ktorý bude vyhovovať vášmu životnému štýlu

Keď už hovoríme o prikázaniach, poďme si povedať aj o mieste ich uctievania. Vaše telo je chrám, preto je nutné nájsť si to správne cvičenie, ktoré vám na konci dňa pomôže zbaviť sa stresu. Ak máte radšej pomalšie tempo, bude pre vás skvelou voľbou plávanie alebo joga. Ak ste naopak vyznávačom energického životného štýlu, nabije vás napríklad CrossFit alebo spinning a vy pôjdete domov (alebo ráno do práce) s čistou hlavou – ideálny spôsob, ako začať alebo zakončiť nabitý deň. Endorfíny sú tou najlepšou prírodnou drogou.

Najčítanejšie

Avocados-and-donts-for-healthy-skin

SLOW LIFE

Avokádo a čo nerobiť, aby vaša pleť vyzerala zdravo

Avokádo je milované food bloggermi po celom svete a s viac ako 4,686,153 instagramovými postmi ( a áno, stále ich pribúda ) je dnes úplne základnou surovinou v kuchyni každého správneho labužníka. Čo je ale hlavnou výhodou tejto takzvanej zázračnej suroviny, ktorú máte na nákupnom zozname? Spýtali sme sa odborníkov Dr. Niny Roos a Raphaela Grumana, ako čo najlepšie využiť prínosy, ktoré môže avokádo ponúknuť našej pleti. Požiadali sme ich, aby nám objasnili tiež vedecké fakty.

Prečítať článok

Oranges-experts-juicy-tips-for-beautiful-skin

SLOW LIFE

Pomaranče: šťavnaté tipy od odborníkov pre krásnu pleť

Všetci vieme, že je dôležité jesť veľa ovocia a listovej zeleniny, ale pokiaľ ide o optimálny prísun vitamínu C, jeden druh ovocia vedie: je to jednoducho pomaranč. Je doslova nabitý antioxidantmi, ktoré pleť miluje. I malý až stredne veľký kus tohto ovocia pokryje takmer dve tretiny odporúčanej dennej dávky vitamínu C. Požiadali sme špecialistu na výživu Raphaela Grumana a dermatologičku Dr.Ninu Roos , aby sa s nami z pohľadu odborníkov podelili o svoje tipy, ako a prečo by sme ich mali do svojho jedálnička zaradiť častejšie.

Prečítať článok

go to top