NOVINKAAk sa chcete dozvedieť viac o Cookies alebo zmeniť nastavenie Cookies, kliknite sem.

Prechádzaním tejto stránky dávate súhlas s využívaním súborov Cookie. Tie používame predovšetkým preto, aby sme zvýšili užívateľský komfort, ponúkli reklamy vybrané na mieru podľa vašich záujmov, mohli zostavovať anonymné štatistiky o využívaní našich stránok a uľahčili zdieľanie informácií na sociálnych sieťach.

Zavrieť

OK

OKCancel

Thank you

Close

3 farebné jedlá, ktoré skopírujte z Instagramu: #Foodspiration

Hľadáte trochu tej zdravej lifestylovej inšpirácie? Jeden obrázok v niektorých prípadoch nahradí tisíc slov. Podelíme sa s vami o tri najlepšie jedlá, ktoré sme tento týždeň našli na Instagrame.

Zimný (a jarný, a letný, a jesenný) šalát

Vďaka rukole, červenej repe a batátom je tento šalát ideálnou voľbou na zimné obdobie. Pokojne si ho ale upravte a dotvorte bez ohľadu na ročné obdobie a tiež podľa toho, čo u vás práve zoženiete. Medzi ingrediencie, ktoré prospievajú organizmu a sú dostupné počas celého roka, patrí podľa slov výživového poradcu Raphaëla Grumana mrkva s vysokým obsahom betakaroténu (ten stojí za jej jasne oranžovou farbou). Tento pigment sa počas procesu trávenia premieňa na vitamín A, ktorý je dôležitý pre tvorbu kolagénu.[1] Pre zdravo vyzerajúcu pleť je nevyhnutná aj hydratácia, preto Raphaël odporúča do jedálnička zaradiť ovocie a zeleninu s vysokým podielom vody, napríklad vodový melón alebo zeler.
[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4032303/

Šalát

Špajzový záchranca: plnený mäsový batát


Tento vynikajúci recept si môžete pripraviť so sebou na obed do práce alebo si ho doprajte napríklad na večeru. Vďaka batátu je totiž toto jedlo doslova nabité sacharidmi s pomalým uvoľňovaním. Podobne ako mrkva (pozri vyššie) vďačia batáty za svoju jasne oranžovú farbu betakaroténu. Impozantný antioxidačný potenciál vitamínu A je navyše umocnený ak batát konzumujete s rozpustnými tukmi, preto je tento recept zároveň skvelým spôsobom, ako do svojho jedálnička pridať kokosový olej. Ďalšie extra body získate, keď si pripravíte vlastnú domácu paradajkovú omáčku – kupované paradajkové omáčky mávajú totiž zvyčajne vyšší obsah cukru. Čerstvé paradajky navyše obsahujú veľké množstvo antioxidantu lykopénu, u ktorého bolo preukázané, že zmierňuje negatívne účinky spálenia od slnka a tiež pôsobí protizápalovo.
[2]

[2] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3850026/

Batát

Fantastická ovocná misa


Táto ovocná misa je skvelou voľbou na večer s priateľmi. Chutí tak dobre, ako vyzerá (pokiaľ to viete s nožom!). Ak chcete mať rozžiarenú a jasnú pleť, Raphaël odporúča mango – áno, uhádli ste – z dôvodu vysokého obsahu betakaroténu. Hrozno obsahuje veľké množstvo antioxidantov, ktoré pomáhajú bojovať proti poškodeniu expozomu vplyvom znečistenia, UV žiarenia a fajčenia. Na kivi sa niekedy zabúda, ale možno vás prekvapí, že toto ovocie obsahuje omnoho viac vitamínu C (je kľúčový pre syntézu kolagénu) ako napríklad pomaranče. Vyzerá to, že ste naozaj to, čo jete!
[3] [4]

[3] https://draxe.com/top-10-vitamin-c-foods/
[4] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3673383/

Ovocná misa

Najčítanejšie

Avocados-and-donts-for-healthy-skin

SLOW LIFE

Avokádo a čo nerobiť, aby vaša pleť vyzerala zdravo

Avokádo je milované food bloggermi po celom svete a s viac ako 4,686,153 instagramovými postmi ( a áno, stále ich pribúda ) je dnes úplne základnou surovinou v kuchyni každého správneho labužníka. Čo je ale hlavnou výhodou tejto takzvanej zázračnej suroviny, ktorú máte na nákupnom zozname? Spýtali sme sa odborníkov Dr. Niny Roos a Raphaela Grumana, ako čo najlepšie využiť prínosy, ktoré môže avokádo ponúknuť našej pleti. Požiadali sme ich, aby nám objasnili tiež vedecké fakty.

Prečítať článok

Oranges-experts-juicy-tips-for-beautiful-skin

SLOW LIFE

Pomaranče: šťavnaté tipy od odborníkov pre krásnu pleť

Všetci vieme, že je dôležité jesť veľa ovocia a listovej zeleniny, ale pokiaľ ide o optimálny prísun vitamínu C, jeden druh ovocia vedie: je to jednoducho pomaranč. Je doslova nabitý antioxidantmi, ktoré pleť miluje. I malý až stredne veľký kus tohto ovocia pokryje takmer dve tretiny odporúčanej dennej dávky vitamínu C. Požiadali sme špecialistu na výživu Raphaela Grumana a dermatologičku Dr.Ninu Roos , aby sa s nami z pohľadu odborníkov podelili o svoje tipy, ako a prečo by sme ich mali do svojho jedálnička zaradiť častejšie.

Prečítať článok

go to top